رهایی یک زندانی از اعدام در تهران

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در تهران که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، یک زندانی در تهران با گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

بر اساس این گزارش، آذرماه ۹۳، به دنبال درگیری چند جوان در یکی از پارکهای شهر یک جوان ۱۸ ساله به نام فرامرز جان خود را از دست داد. شاهدان حادثه عامل قتل را پسر جوانی به نام مبین معرفی کردند.

به این ترتیب مبین تحت تعقیب قرار گرفت و با گذشت چند روز از حادثه سرانجام پسر جوان به اداره پلیس رفت و خودش را تسلیم مأموران کرد. با ثبت اظهارات متهم بعد از بازسازی صحنه جرم راهی زندان شد و پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. پرونده با تعیین شعبه در وقت رسیدگی روی میز هیئت قضایی شعبه‌ دهم دادگاه قرار گرفت.

با اعلام رسمیت جلسه، اولیای‌دم درخواست اعدام کردند. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با شرح حادثه از خودش دفاع کرد. در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و پسر جوان را به اعدام محکوم کرد.

این حکم با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با بررسی مجدد پرونده رأی صادره از سوی قضات یکی از شعبات دیوان تأیید شد. با تأیید این حکم متهم در انتظار چوبه‌دار قرار گرفت تا اینکه در روز اجرای حکم در حالی‌که وی کنار طناب‌دار قرار گرفت توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند و از مرگ نجات پیدا کند.

با اعلام رضایت اولیای‌دم متهم این بار از جنبه عمومی جرم مقابل هیئت قضایی شعبه‌ دهم دادگاه قرار گرفت.

او بعد از اعلام رسمیت جلسه، در آخرین دفاعش گفت: «آن روز درگیری اتفاقی بود و انگیزه قتل نداشتم. او عصبانی شد و کار به درگیری کشید و با دخالت دیگران حادثه قتل رقم خورد.»

او در ادامه گفت: «هفت سال از سال‌های جوانی‌ام در زندان گذشت و بعد از تأیید حکم اعدام شب و روز‌های سختی را در زندان می‌گذراندم. روزی که با پای لرزان پای چوبه‌دار رفتم فکر نمی‌کردم روی زندگی را ببینم، اما با گریه‌های مادرم و التماس‌های او مادر مقتول مرا بخشید و مرا شرمنده کرد. حالا از دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا این روز‌های سخت را برای خانواده‌ام جبران کنم.»

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *