مجید رضایی جهت تحمل حبس احضار شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – مجید رضایی فعال مدنی، با دریافت ابلاغیه ای جهت تحمل دوران محکومیت خود به اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد. آقای رضایی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۹ ماه زندان محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید رضایی، فعال مدنی جهت تحمل حبس به اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

آقای رضایی، پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم با تسلیم به رای به ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. او علاوه بر این به عنوان مجازات تکمیلی به ارائه روزانه ۴ ساعت خدمات عمومی به مدت ۳ ماه، به عنوان پاکبان تحت نظارت حراست شهرداری تهران و شرکت در دوره های مشاوره کنترل هیجان و روان در موسسه روانشناسی ماوای قم به مدت ۸ ساعت، محکوم شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مجید رضایی در تاریخ ۹ اسفندماه ۹۹ برگزار شد.

شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین برای فریبا فریدونی، همسر مجید رضایی، در ارتباط با همین پرونده قرار منع تعقیب صادر کرد.

این شهروندان در تاریخ ۲ مرداد ۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه در شهرستان خمین بازداشت شده بودند. فریبا فریدونی در تاریخ ۱۳ مردادماه و مجید رضایی در تاریخ ۲۳ مردادماه، هرکدام با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

خانم فریدونی پیشتر نیز در جریان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و در آذرماه همان سال توسط دادگاه انقلاب شهرستان خمین از بابت اتهام توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به ۶ ماه حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بود که این حکم در تیرماه ۹۹ و در مرحله تجدیدنظر تایید و مدت تعلیق آن به ۱ سال کاهش پیدا کرد.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *