محمد شکری از زندان شیبان اهواز آزاد شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – محمد شکری، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات بهبهان با تودیع قرار وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد شکری، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات بهبهان از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

آزادی این شهروند با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی صورت گرفته است.

روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه نیز، احمدرضا طیبی، مقداد طیبی، سیاوش خلیلی، مهران طیبی، محمد طیبی و علی طیبی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شدند.

احمدرضا طیبی، مقداد طیبی، سیاوش خلیلی، محمد شکری، مهران طیبی، محمد طیبی، علی طیبی، هومن طیبی، مهدی مصباح، مهدی شجاعی، محمد خرم، امیررضا طیبی، عظیم حسنی سیزده شهروند ساکن بهبهان در اعتراضات مردادماه این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت این شهروندان با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی همراه بوده است.

از میان آنها عظیم حسنی روز دوشنبه ۱ شهریورماه از زندان بهبهان آزاد شد. همزمان امیررضا طیبی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد. بهمن طیبی و محمد خرم نیز در تاریخ ۲۰ شهریورماه با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان بهبهان آزاد شدند.
هرانا پیشتر در گزارشی با عنوان “گزارش جمع بندی از هفته دوم اعتراضات خوزستان/ اعتراض در ۴۱ شهر” از احراز هویت ۱۷۱ تن از بازداشت شدگان خبر داده بود. تجمعات مردمی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه در استان خوزستان در اعتراض به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، در این استان آغاز شد. این اعتراضات طی دو هفته به دست کم ۴۱ شهر گسترش یافت. بر اساس گزارشات دریافتی علاوه بر ده‌ها کشته و زخمی در جریان این اعتراضات صدها شهروند معترض نیز بازداشت شدند.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *