معوقات مزدی کارگران شرکت کیسون و شهرداری قلعه خواجه

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – کارگران شهرداری قلعه خواجه واقع در شهرستان اندیکا در استان خوزستان حدود ۶ ماه دستمزد پرداخت نشده، دارند. همچنین کارگران شرکت کیسون ۱۰ ماه حقوق معوقه دارند و حق بیمه آن‌ها از آذرماه سال گذشته پرداخت نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، یک منبع کارگری در استان خوزستان از حدود ۶ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده کارگران شهرداری «قلعه خواجه» واقع در شهرستان اندیکا خبر داد.

او با بیان اینکه در شهرداری قلعه خواجه حدود ۴۰ نفر در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند که حدود ۶ماه دستمزد پرداخت نشده دارند، گفت: علاوه بر حقوق، بخشی از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته وی؛ علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران شهرداری قلعه خواجه برای دریافت حقوق، هنوز مسئولان این شهر پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های آن‌ها نداده‌اند.

او با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای کارگران شهرداری قلعه خواجه اظهار داشت: در صورت ادامه این وضعیت در ماه‌های آینده، مطالبات آن‌ها بیشتر و انباشته‌تر خواهد شد.

او با بیان اینکه گرانی امان کارگران را بریده و خسارات غیرقابل جبرانی به زندگی‌مان آن‌ها وارد کرده است، با درخواست از مسئولان استانی برای پیگیری مطالبات کارگران قلعه خواجه گفت: شهرداری قلعه خواجه به دلیل کمبود منابع مالی امکان پرداخت حقوق کارگران را ندارد، به همین دلیل از همه مسئولان و نهادهای مرتبط استانی درخواست کمک و چاره‌اندیشی داریم، چراکه بیشتر از این کارگران تحمل بی‌پولی را ندارند.

معوقات مزدی کارگران شرکت کیسون

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل قطار شهری اهواز: کارگران شرکت کیسون ۱۰ ماه حقوق معوقه دارند و حق بیمه آن‌ها از آذرماه سال گذشته پرداخت نشده است.

رسول جامعی با اشاره به فسخ قرارداد شرکت کیسون از طرف شهرداری اهواز در سال ۱۳۹۹، افزود: این شرکت به فسخ قرارداد تمکین نکرده و کارگاه را تحویل نداده، به همین دلیل شهرداری از آن شرکت به دادگاه شکایت کرده و منتظر رای دادگاه برای خلع ید این شرکت هستیم.

وی به برگزاری نشستی در این زمینه با کمیسیون کارگری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و پیگیری حق و حقوق کارگران از طریق مصوبه‌های این کمیسیون اشاره و بیان کرد: مسئولان شرکت کیسون اعلام کرده‌اند چند حقوق عقب افتاده کارگران و حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کنند.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *