جلسه آخرین دفاع ۵ شهروند در دادسرای تبریز برگزار شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – آخرین جلسه بازپرسی نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف، فعالین ترک (آذربایجانی)، امروز شنبه ۲۰ شهریورماه در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد. پیشتر یوسف سلحشور و نادر صادقیان در تاریخ ۳ مردادماه، محمد مردی در تاریخ ۴ مردادماه، امیر ستاری رئوف و وحید ابهری در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و نهایتا در اواسط مردادماه با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰، آخرین جلسه بازپرسی نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف، فعالین ترک (آذربایجانی) در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد، این شهروندان به ارائه آخرین دفاعیات خود پرداخته‌اند. نادر صادقیان، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف به “دعوت مردم به اغتشاش از طریق سامانه مخابراتی”، یوسف سلحشور به “دعوت مردم به اغتشاش از طریق سامانه مخابراتی” و “اخلال در نظم عمومی” و محمد مردی به “اخلال در نظم عمومی” متهم شده‌اند.

پیشتر آقای صادقیان، سلحشور و مردی توسط شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی” و وحید ابهری نیز در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بودند.

یوسف سلحشور و نادر صادقیان در تاریخ ۳ مردادماه، محمد مردی در تاریخ ۴ مردادماه، امیر ستاری رئوف و وحید ابهری در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شده بودند. این شهروندان شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌های خود از انتقالشان به زندان تبریز خبر داده‌ بودند. نهایتا نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری در تاریخ ۲۳ مردادماه و امیر ستاری رئوف در تاریخ ۲۴ مردادماه با تودیع قرار از زندان تبریز آزاد شدند.

روز شنبه ۲ مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان که از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده است، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان شماری از آنان بازداشت شدند.

از میان این شهروندان یوسف سلحشور، محمد مردی، امیر ستاری رئوف و وحید ابهری پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و یا محکومیت داشته‌اند.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *