در سایه فقدان ایمنی کار؛ مرگ یک کارگر در اصفهان

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – روز جمعه ۱۹ شهریورماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، یک کارگر در اصفهان در حین انجام کار دچار حادثه شد و جان باخت. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، روز جمعه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۰، یک کارگر تبعه افغانستان در اصفهان بر اثر ریزش آوار، جان خود را از دست داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این حادثه ساعت ۱۶ و ۹ دقیقه امروز به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام و نیروهای عملیاتی از ایستگاه‌های شماره ۵ و ۲۰ به محل اعزام شدند.

سرآتشیار فرهاد کاوه آهنگران اظهار داشت: آتش‌نشانان، کارگر ۲۶ ساله را از چاه خارج کردند اما وی بر اثر شدت جراحت و به تائید اورژانس جان سپرده بود.

وی افزود: جسد این کارگر به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: رعایت موارد و دستورالعمل‌های ایمنی باید در هنگام کار مد نظر کارفرمایان و مهندسین ناظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: درصورت نیاز به هرگونه راهنمایی، واحد پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان آماده ارائه هرگونه مشاوره به همشهریان است.

براساس آمار سازمان پزشکی قانونی اصفهان در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۴۰ نفر در حوداث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۸ نفر بوده است؛ افزایش داشته است.

سقوط از بلندی همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می دهد که در چهارماه ابتدایی امسال ۲۰ نفر به این علت جان خود را از دست دادند.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *