زخمی شدن دو شهروند بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در ارتفاعات مرزی بانه

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۲۰ شهریور، دو شهروند اهل شهرستان بانه، در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی در ارتفاعات مرزی این شهرستان زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای نظامی در ارتفاعات مرزی شهرستان بانه، دو شهروند زخمی شدند.

در این گزارش، هویت این شهروندان بدون اشاره به نام‌ خانوادگی آنها، محمد اهل بانه و رامیار اهل روستای “سبدلو” از توابع بخش مرکزی بانه عنوان شده است.

بنابر این گزارش، این شهروندان که در حین چرای دام بدون اخطار قبلی مورد شلیک مستقیم نیروهای نظامی قرار گرفته اند، جهت مداوای پزشکی به یکی از مراکز درمانی واقع در بانه منتقل شده‌اند.

شلیک نیروهای نظامی و امنیتی به شهروندان در شهرهای مختلف کشور امری مسبوق به سابقه است. این امر در مواردی منجر به آسیب‌های دائمی و یا جان باختن شهروندان می‌شود.

در ماده ۷ قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری آمده است: “مأمورین موضوع این قانون هنگام بکارگیری سلاح باید حتی‌المقدور پا را هدف قرار بدهند و مراقبت نمایند که اقدام آنان منجر به فوت نشود و به اشخاص ثالث که دخیل در ماجرا نمی‌باشند آسیب نرسد.” در تبصره‌ این ماده نیز گفته شده که “‌مواظبت و مراقبت از حال مجروحین بر عهده‌ی مأمورین انتظامی است و باید در اولین فرصت آنان را به مراکز درمانی برسانند.”

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *