ساعاتی پس از بازداشت؛ آزادی سعید افکاری در شیراز

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه، سعید افکاری برادر وحید و حبیب افکاری، زندانیان سیاسی زندان عادل آباد شیراز ساعاتی پس از بازداشت، آزاد شد. بازداشت این شهروند در آستانه سالروز اعدام نوید افکاری برادر وی و همراه با ضرب و شتم صورت گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰، سعید افکاری، برادر نوید، حبیب و وحید افکاری ساعاتی پس از بازداشت، آزاد شد.

بازداشت سعید افکاری همزمان با سالروز اعدام نوید افکاری صورت گرفته بود. به گفته یک منبع مطلع بازداشت وی با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی همراه بوده است.

همچنین گفته می‌شود که در زمان بازداشت آقای افکاری نیروهای امنیتی اقدام به ضرب و شتم الهام افکاری، خواهر او نیز کرده‌اند.

نوید افکاری و وحید افکاری در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۷ در رابطه با اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ بازداشت شدند. این افراد در جریان بازجویی‌ها برای اخذ اعتراف بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‌اند.

این شهروندان توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز مورد محاکمه قرار گرفتند و نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

نوید افکاری، کشتی گیر ایرانی در نهایت سحرگاه روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹ علیرغم ابهامات جدی در پرونده و موج جهانی حمایت از وی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

هرانا در تاریخ ۷ شهریورماه سال گذشته نخستین بار در گزارشی به تفضیل از صدور احکام اعدام، حبس و شلاق برای نوید، وحید و حبیب افکاری خبر داد و اسناد مربوط به آن را نیز منتشر کرد.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *