مجید سعیدی، عکاس خبری از زندان خوی آزاد شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – مجید سعیدی، عکاس خبری امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه از زندان خوی آزاد شد. این عکاس خبری روز چهارشنبه ۳ شهریورماه در زمان تهیه گزارش در مناطق مرزی شهرستان خوی واقع در آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰، مجید سعیدی، عکاس خبری از زندان خوی آزاد شد.

به گفته یک منبع مطلع اتهام این شهروند عکاسی از پاسگاه مرزی عنوان شده است.

این عکاس خبری روز چهارشنبه ۳ شهریورماه در زمان تهیه گزارش در مناطق مرزی شهرستان خوی واقع در آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. به گفته این منبع بازداشت آقای سعیدی علیرغم مجوزهای لازم برای عکاسی از وضعیت پناهجویان افغانستان در نقاط مرزی مابین ایران و ترکیه بوده است.

گفته می‌شود که یکی از خبرنگاران روزنامه شرق به همراه این شهروند بازداشت شده بود.

مجید سعیدی ، ۴۷ ساله از سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و هم اکنون در روزنامه شرق مشغول به فعالیت است. آقای سعیدی همچنین به عنوان نماینده سازمان یونیسف و بنیاد وردپرس فتو مسئولیت انتخاب و معرفی هنرمندان در خاورمیانه را به عهده دارد. وی در سال ۱۳۹۲ برای مجموعه عکس‌ خود با عنوان «زندگی در جنگ» که به زندگی مردم افغانستان پرداخته بود برنده جایزه انجمن لوکاس دو‌له‌گا شد.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *