محاکمه ۷ متهم به تجاوز در تهران

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – هفت متهم به آزار جنسی یک زن جوان در تهران، توسط دادگاه کیفری یک این استان محاکمه شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، هفت متهم به آزار جنسی یک زن جوان در تهران، توسط دادگاه کیفری یک این استان مورد محاکمه قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۸ به دنبال شکایت یک زن جوان به نام سپیده آغاز شد. وی در زمان مراجعه به پلیس آگاهی اظهار داشت: من و همسرم وضع مالی خوبی داریم. مدتی پیش تصمیم گرفتیم خانه مان را بفروشیم و یک خانه ویلایی در غرب تهران بخریم. من در سایت های اینترنتی به دنبال ملکی مناسب بودم که خانه ویلایی را در حوالی فرحزاد پیدا کردم. با صاحب آگهی که مردی بنگاه دار بود، قرار گذاشتم و به ملاقات او رفتم. آن مرد که جمعه نام داشت و بعدها متوجه شدم تبعه کشور افغانستان است، خانه ویلایی را به من نشان داد و سپس پیشنهاد داد تا از خانه باغی در همان حوالی بازدید کنم. او می گفت خانه باغ ملکی موروثی است و وراث آن در خارج از کشور هستند. به همین دلیل قبول کردم همراه او به خانه باغ بروم. عصر بود که مقابل در خانه باغ رسیدیم. من در یک لحظه تردید کردم و می خواستم برگردم و با همسرم تماس بگیرم اما مرد بنگاه دار مرا به داخل هل داد. آن جا بود که شش مرد به من حمله کردند و بی رحمانه مرا آزار دادند”.

به دنبال اظهارات این زن، پلیس به خانه باغ در حوالی فرحزاد رفت و در بررسی آن جا کارت ویزیت مربوط به یک مرد بنگاه دار را پیدا کرد .صاحب کارت ویزیت شناسایی شد و گفت جمعه را از قبل می شناسد. با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داد، متهم شناسایی و بازداشت شد اما آزار زن جوان را انکار کرد.

در حالیکه تلاش برای شناسایی و بازداشت شش متهم دیگر ادامه داشت پرونده به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع داده شد. سپیده، شاکی پرونده در طول جلسه دادگاه عنوان کرد: “هفت مرد افغانستانی به من حمله کردند و می خواستند مرا آزار دهند که مقاومت کردم. در آن میان یکی از آن ها فیلم سیاهی را به من نشان داد که مجبور شدم تسلیم خواسته شیطانی آن ها شوم. در آن فیلم مردان افغانستانی قصد داشتند دختری جوان را آزار دهند اما چون مقاومت کرد بی رحمانه او را کشتند و جسدش را دفن کردند. با دیدن این فیلم به شدت ترسیده بودم. التماس کردم تا مرا رها کنند اما آن ها از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱۱ شب مرا آزار دادند و شکنجه کردند. حوالی ساعت ۱۱ شب بود که مرا رها کردند. آن ها تهدیدم کردند اگر در این باره به کسی حرفی بگویم مرا می کشند اما من بلافاصله به خانه برگشتم و با همسرم به پلیس آگاهی رفتیم”.

وی ادامه داد: ” آن ها گفتند من تنها قربانی آنها نیستم و آنها قبلا چندین زن و دختر دیگر را نیز آزار داده اند. من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم و برای عاملان جنایت اشد مجازات می خواهم”.

به دنبال اظهارات وی، رئیس شعبه ۷ دادگاه کیفری یک استان تهران دستور داد تا موضوع قتل در خانه باغ مذکور پیگیری شود، که در پی تکمیل تحقیقات سر نخی به دست نیامد.

نهایتا شش متهم دیگر این پرونده بازداشت و محاکمه شدند. درحالیکه متهمان در دفاع از خود اتهام مطورحه علیه خود را انکار کردند، یکی از متهمان اظهار داشت: “جمعه زن تنها را به خانه باغ آورد و دوستانم او را آزار دادند اما من وی را آزار ندادم و فقط نظاره گر بودم”.

قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات شاکی و متهمان برای صدور رای وارد شور شدند.

لازم به ذکر است در ادبیات عرفی رسانه های دارای مجوز از کلمه آزار و اذیت برای اشاره به تجاوز و اشکال مختلف آسیب های جنسی استفاده می شود.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *