علیرغم صدور قرار وثیقه؛ تداوم بازداشت امیرعباس آزرم وند در زندان اوین

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری با وجود صدور قرار وثیقه و تامین آن کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد. آقای آزرم وند روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰، امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری با وجود صدور قرار وثیقه کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد.

به گفته یک منبع مطلع خانواده این شهروند صبح امروز همراه با سند در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی حاضر شده‌اند، با این وجود قاضی پرونده حاضر به پذیرش آنها نشده و به آنها گفته شده است، فرزندشان پس از اتمام دوره بازجویی با آنان تماس خواهد گرفت و باید منتظر بمانند.

پیشتر در تاریخ ۱۳ شهریورماه پس از مراجعه خانواده این شهروند به آنها گفته شده بود که قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است. پس از مراجعه مجدد خانواده به منظور درخواست کاهش مبلغ وثیقه به دلیل عدم توانایی مالی به آنها گفته شده بود که وی تحت بازجویی است و فعلا هیچ وثیقه‌ای پذیرفته نمی‌شود.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

امیرعباس آزرم وند، روزنامه‌نگار و فعال کارگری صبح روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت شد.

آقای آزروم وند پیشتر نیز سابقه بازداشت به دلیل فعالیت‌های خود را داشته است. وی در آذرماه ۹۷ و دیماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی به صورت کوتاه مدت بازداشت شده بود.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *