بهمن طیبی و محمد خرم با تودیع قرار از زندان بهبهان آزاد شدند

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – بهمن طیبی و محمد خرم، شهروندان اهل بهبهان امروز شنبه ۲۰ شهریورماه با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان بهبهان آزاد شدند. این شهروندان در جریان اعتراضات بهبهان در مردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان بهبهان منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰، بهمن طیبی و محمد خرم، شهروندان اهل بهبهان از زندان بهبهان آزاد شدند.

آزادی این شهروندان با تودیع فیش حقوقی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

محمد خرم به همراه احمدرضا طیبی، مقداد طیبی، سیاوش خلیلی، محمد شکری، مهران طیبی، محمد طیبی، علی طیبی، همن طیبی، مهدی مصباح، مهدی شجاعی، امیررضا طیبی، عظیم حسنی ۱۱ شهروند دیگر ساکن بهبهان در اعتراضات مردادماه این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. بازداشت این شهروندان با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی همراه بوده است.

طی روزهای اخیر قرار بازداشت شماری از شهروندان دستگیر شده در اعتراضات بهبهان به مدت یک ماه دیگر تمدید شده بود. در اعتراض به این موضوع از روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه احمدرضا طیبی، مقداد طیبی، سیاوش خلیلی، محمد شکری، مهران طیبی، محمد طیبی و علی طیبی اعتصاب غذا کردند.

هرانا پیشتر در گزارشی با عنوان “گزارش جمع بندی از هفته دوم اعتراضات خوزستان/ اعتراض در ۴۱ شهر” از احراز هویت ۱۷۱ تن از بازداشت شدگان خبر داده بود. تجمعات مردمی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه در استان خوزستان در اعتراض به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان، در این استان آغاز شد. این اعتراضات طی دو هفته به دست کم ۴۱ شهر گسترش یافت. بر اساس گزارشات دریافتی علاوه بر ده‌ها کشته و زخمی در جریان این اعتراضات صدها شهروند معترض نیز بازداشت شدند.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *