تحقیر و گرداندن متهمان در سطح شهر خرم‌آباد 

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – چند متهم در خرم‌آباد برخلاف اصل حفظ کرامت انسانی توسط نیروی انتظامی در خیابان های این شهر گردانده شدند. در سال‌های اخیر نیروهای انتظامی هر از گاهی اقدام به چرخاندن متهمان در سطح شهر می‌کنند. اقدامی که مغایر با مقاوله نامه های حقوق بشری، قوانین داخلی و نقض کرامت انسانی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، چند متهم در خرم‌آباد که از بابت اتهام سرقت دستگیر شده بودند، در سطح شهر گردانده شدند.

داریوش  شاهون‌وند، دادستان خرم آباد گفت: “این افراد از سارقان مسلح  طلا فروشی شهرستان پلدختر و ۵ فقره سرقت در  خرم‌آباد، دورود و الشتر هستند. مجازات سارقان مسلح دستگیر شده به اتهام محاربه با اشد مجازات که اعدام است برای آنها تعیین خواهد کرد و جلسات دادرسی این متهمان به صورت علنی است.

در سال‌های اخیر نیروهای انتظامی هر از گاهی اقدام به چرخاندن متهمان در سطح شهر می‌کنند. اقدامی که مغایر با مقاوله نامه های حقوق بشری، قوانین داخلی و نقض کرامت انسانی است. تحقیر و گرداندن این افراد در سطح شهر رشت در حالی صورت گرفته است که با توجه به محدودیت زمان به نظر می‌رسد در هیچ جلسه دادگاهی محاکمه نیز نشده اند.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *