جلسه آخرین دفاع شاهین برزگر در دادسرای تبریز برگزار شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – آخرین جلسه بازپرسی شاهین برزگر، فعال ترک (آذربایجانی)، امروز یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه، آخرین جلسه بازپرسی شاهین برزگر، فعال ترک (آذربایجانی)، در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست هادی شهابی برگزار شد، آقای برزگر به “دعوت مردم به اغتشاش از طریق سامانه مخابراتی” متهم شده است.

لازم به ذکر است، روز گذشته نیز آخرین جلسه بازپرسی نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، وحید ابهری و امیر ستاری رئوف، فعالین ترک (آذربایجانی)، در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شد.

شاهین برزگر پیشتر در تاریخ ۳۱ تیرماه، توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شده بود. وی شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی یک تماس تلفنی با خانواده‌ خود از انتقالش به زندان تبریز خبر داده بود. آقای برزگر نهایتا در تاریخ ۲۳ مردادماه با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان این شهر آزاد شد.

روز شنبه ۲ مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان که از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده است، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان شماری از آنان بازداشت شدند.

لازم به ذکر است شاهین برزگر پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *