حقوق بشر در ایران | برگزاری دستکم ۵ تجمع اعتراضی

[ad_1]

حقوق بشر در ایران – امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه۱۳۹۹، در ادامه تجمعات اعتراضی روزانه شهروندان در اقصی نقاط ایران که ناشی از سوء مدیریت مسئولان در بخش های مدیریتی و تصمیمات غیر کارشناسانه آنها است جمعی از حواله داران خودروی ثبت نامی ام جی ۳۶۰، سهامداران بازار بورس، جمعی از اعضای پروژه مجتمع های مسکونی مینا وابسته به مسکن مهر در شهرستان مسجد سلیمان، اهالی روستای چرگلی از توابع شهرستان بهبهان، کشاورزان توابع شهرستان ماهشهر و جمعی از کشاورزان توابع شهرستان ماهشهر، جملگی شهروندان در اعتراض به موارد گسترده نقض حقوق شهروندیشان تجمعات اعتراضی را برگزار کردند. 

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، جمعی از اهالی روستای چرگلی از توابع شهرستان بهبهان در استان خوزستان در اعتراض به عدم وجود فرصت شغلی در مقابل درب ورودی فرمانداری این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان معترض به استفاده از نیروهای غیربومی در شرکتها و پالایشگاههای واقع در حومه این روستا معترض هستند.

آنها در تشریح اعتراض خود به استخدام غیرقانونی نیروهای غیربومی در نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان اشاره کردند.

تجمع اعتراضی سهامداران بازار بورس

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹، جمعی از سهامداران بازار بورس در ادامه اعتراضات مدنی خود در دومین روز مستمر در مقابل ساختمان بازار بورس اوراق بهادار در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان معترض با برگزاری این تجمعات اعتراضی و سر دادن شعارهای اعتراضی به ریزش های اخیر در بازار بورس و کاهش قیمت و ارزش سهام اعتراض کردند. این تجمع اعتراضی با حضور نیروهای یگان ویژه و امنیتی به خشونت کشیده شد و بسیاری از این سهامداران معترض مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفتند. 

یکی از سهامداران معترض در گفتگو با حقوق بشر در ایران در خصوص روند برگزاری این تجمع اعتراضی افزود: “در حالی که ما بعنوان سهامدار سرمایه یک عمر زندگی مان را که با فلاکت و بدبختی آن را پس انداز کردیم و با اعتماد به سازمان بورس سهام خریداری کردیم اما از چندین ماه قبل در روندی که هر روز بیش از پیش شده ارزش سهام ما به شدت کاهش پیدا کرده و بسیاری از سهامداران ورشکست شدند و این آقایان در مقابل تجمع اعتراضی ما که فقط به دنبال مطالبات خود و پاسخگویی مسئولان در خصوص علت ضررمان هستیم برای ما یگان ویژه آوردند. آیا این انصاف است؟ هم پولمان برود و هم خودمان کتک بخوریم؟”

سهامداران بازار بورس همچنین نسبت به متضرر شدن آنها و نبود امنیت سرمایه گذاری در بازار بورس به علت عدم حمایتهای دولتی از سرمایه و بازار بورس معترض هستند.

تجمع اعتراضی حواله داران خودروی ام جی ۳۶۰

به گزارش حقوق بشر در ایران اقتصاد نوین، امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹، جمعی از حواله داران خودروی ثبت نامی ام جی ۳۶۰ از محصولات شرکت صنعت خودروی آذربایجان « آذویکو » در اعتراض به عدم تحویل خودروهای ثبت نامی آنها در مقابل ساختمان وزارت صنعت و معدن در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان در جریان برگزاری این تجمع اعلام کردند:“از سال ۱۳۹۷، برای خرید خودروی ام جی, در شرکت صنعت خودروی آذربایجان « آذویکو » بصورت پیش خرید ثبت نام کردیم اما هر بار که برای تحول خودرو مراجعه کردیم پاسخ درستی به ما داده نشده و از ۲سال پیش تا به امروز ما سرگردان هستیم.”

این شهروندان معترض در ادامه افزودند: “حواله داران خودروی ام جی۳۶۰ درخواست تحویل خودرو با قیمت قطعی که در قرارداد قید شده را دارند.”

حواله داران آذویکو در ادامه تصریح کردند: “آذویکو تنها خودرو سازی است که با گذشت بیش از یک سال از موعد تحویل خودروها، همچنان تعهد معوق در قبال خریداران دارد.”

تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن مهر مسجد سلیمان 

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از عصر جنوب، امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹، جمعی از اعضای پروژه مجتمع های مسکونی مینا وابسته به مسکن مهر در شهرستان مسجد سلیمان واقع در استان خوزستان، در اعتراض به عملکرد مسکن و شهرسازی و عدم تحویل واحدهای مسکونی آنها علیرغم گذشت چند سال در مقابل درب ورودی استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان معترض با برگزاری این تجمع اعتراضی و مراجعه به اداره مسکن و شهرسازی خرمشهر نسبت به عدم تحویل واحدهای مسکونی آنها اعتراض کردند.

لازم به ذکر است، واحدهای مسکونی مورد اعتراض این شهروندان بصورت نیمه کاره رها شده و چند سال از بلاتکلیفی این شهروندان که مبالغی را به امید خانه دار شدن پرداخت کردند می گذرد.

تجمع اعتراضی کشاورزان توابع ماهشهر 

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، جمعی از کشاورزان ساکن مناطق حومه شهرستان ماهشهر در استان خوزستان با برگزاری تجمع اعتراضی و در دست گرفتن بنری اعتراضی نسبت به افزایش مشکلات اقتصادی و عدم برخورداری از حق تامین اجتماعی اعتراض کردند.

این شهروندان در تشریح وضعیت خود اعلام کردند: “وضعیت اقتصادی ما به حدی وخیم شده که دیگر نمی توانیم به شغل اصلی مان که کشاورزی هست بپردازیم چون از هیچگونه حمایت صنفی برخوردار نیستیم.”

کشاورزان حومه شهرستان ماهشهر در ادامه تصریح کردند: “کمبود آب برای آبیاری مزارع کشاورزی ما، نبود مدیران کاردان و افرادی که بتوانند مشکلات صنفی ما را بر طرف کنند باعث شده ما نتوانیم به شغل کشاورزی ادامه دهیم.”

[ad_2]

Source link

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *