دادگاه انقلاب؛ فرزانه زیلابی به یک سال حبس محکوم شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – فرزانه زیلابی، وکیل مدافع پرونده هفت تپه توسط دادگاه انقلاب اهواز به یک سال حبس تعزیری و دو سال، ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، ناصر زرافشان وکیل مدافع فرزانه زیلابی، از صدور رای پرونده این وکیل دادگستری در مرحله بدوی در دادگاه انقلاب خبر داد.

وی اظهار داشت: موکل من، نسبت به عناوین اتهامی؛ اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و توهین به رهبری در دادگاه انقلاب تبرئه و در مورد عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

زرافشان افزود: این، حکمی است که در دادگاه بدوی علیه موکل من صادر شده و از طریق ایشان از آن مطلع شده‌ام. در دادگاه انقلاب بر خلاف سایر دادگاه‌ها، احکام صادر شده را ابلاغ نمی‌کنند. تنها پیامکی برای من آمده که برای گرفتن رای به اهواز مراجعه کنم.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اینجا در اهواز به گونه‌ای که موکل من بیان می‌کرد، حتی رونویسی از رای با خودکار ممنوع بوده و شما تنها مجاز به رونویسی از آن با مداد بنویسید! من اصلا سر در نیاوردم که دلیل، توجه و فایده این ممنوعیت و تصمیم در چیست؟

زرافشان با بیان اینکه موکلش تجدیدنظرخواهی کرده، افزود: بدیهی اینکه این اقدام باید ظرف مدت زمان ۲۰ روز آینده صورت بگیرد.

خانم زیلابی برای رسیدگی به بخش دیگری از اتهامات، از جمله نشر اکاذیب درباره اظهارات وی در مورد شکنجه اسماعیل بخشی و شاپور رشنو در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و مصاحبه در خصوص پرونده های کارگران هفت تپه، روز سه شنبه ۵ مردادماه باید در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری اهواز حاضر میشد.

روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری، جلسه بازپرسی فرزانه زیلابی، در دادسرای اهواز برگزار شد. ناصر زرافشان، ضمن بیان اینکه موکلم، تاوان دفاع از کارگران هفت‌تپه را می‌پردازد گفته بود که “بازپرس پرونده علاوه بر صدور قرار کفالت، برای موکلش ۶ ماه منع اشتغال به حرفه وکالت صادر کرده است”.

اوایل تیرماه سال جاری، ناصر زرافشان، وکیل فرزانه زیلابی از صدور قرار جلب به دادرسی در مورد ۵ عنوان اتهامی برای موکلش خبر داد و گفت “به دلیل اینکه روی پرونده، تیک محرمانه بوده، من و موکلم دسترسی به پرونده نداشته و اطلاعی از کم و کیف آن نداریم. کل گردش کار پرونده موکلم با مقررات قانون آئین دادرسی کیفری و مقررات قانونی همخوانی ندارد”. زرافشان در ادامه با افزود: “قرار پیشین ناظر بر ممنوعیت شش ماهه زیلابی از اشتغال به حرفه وکالت نیز ظاهرا نقض شده است”.

گفتنی است، روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ ماه، سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با اعلام تشکیل پرونده قضایی علیه فرزانه زیلابی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و با «دور جدید فشار» خواندن این اقدام، آن را محکوم و تاکید کردند که «سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه هرگونه پرونده‌سازی برای خانم فرزانه زیلابی وکیل پایه یک دادگستری، وکیل کارگران هفت‌تپه را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به این روند نخ‌نما شده است.»

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *