دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه ۲۰ شهریورماه، شماری از کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری مناطق یک، دو و سه آبادان و منطقه آزاد اروند همزمان در مقابل ساختمان شهرداری مرکزی و دفتر شورای شهر آبادان، شماری از کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری هویزه در محوطه ساختمان شهرداری این شهر، گروهی از معلمان اهواز در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش استان خوزستان، جمعی از کارنامه سبزها برای هشتمین روز متوالی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، جمعی از مالباختگان صندوق امین در مقابل استانداری خوزستان در اهواز و معلمان شیراز در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش این شهر، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، شماری از کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری مناطق یک، دو و سه آبادان و منطقه آزاد اروند در اعتراض به مشکلات صنفی خود، همزمان مقابل ساختمان شهرداری مرکزی و دفتر شورای شهر آبادان تجمع کردند.

کارگران فضای سبز حاضر در این اجتماع صنفی اظهار داشتند که مطالبات مزدیشان از ابتدای سال جاری به تاخیر افتاده است. به گفته آن ها؛ از فروردین تا تیر ماه (که آخرین حقوق خود را دریافت کرده‌اند) هر ماه به صورت علی‌الحساب پایه حقوق دریافت کرده‌اند و از سایر مزایای حقوقی خود همانند اضافه‌کاری و نوبت کاری محروم بوده‌اند.

به گفته کارگران فضای سبز شهرداری آبادان؛ پس از هر بار پیگیری، مسئولان شهری یک ماه از معوقات مزدی آن‌ها را آنهم به صورت پایه حقوق به حساب کارگران واریز می‌کنند.

این کارگران عنوان کردند: “شهرداری از ابتدای سال جاری، وضعیت استخدامی کارگران شاغل در مناطق یک تا سه و منطقه ویژه را تحت مسئولیت یک پیمانکار مشترک برده است. از ابتدای سال جاری نیز پیمانکار به دلیل نداشتن منابع مالی کافی هر ماه به کارگران یک پایه حقوق پرداخت کرده است”.

آن ها با بیان اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه در زمینه حضور پیمانکار نکرده‌اند، افزودند: “این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که طی سال‌های گذشته کارگران واحد فضای سبز بدنبال عقد قرارداد مستقیم با شهرداری بودند که شهرداری بدون توجه به کارگران مسئولیت کارگران را به یک پیمانکار مشترک واگذار کرد”.

شرکت کنندگان در تجمع صنفی امروز با بیان اینکه مخالف تصمیم شهرداری برای تغییردادن رابطه استخدامی خود به پیمانکار هستیم، گفتند: “برخلاف ادعای مدیران شهری که مدعی هستند ورود پیمانکار باعث افزایش درآمد کارگران می‌شود، با باز شدن پای پیمانکار در مجموعه شهرداری، نه تنها وضعیت معیشتی آن‌ها بطور جدی آسیب دیده بلکه امنیت شغلی آن‌ها هم تهدید شده است”.

آن‌ها بایادآوری اینکه هر یک از آن‌ها دو تا شش سال سابقه همکاری با واحد فضای سبز شهرداری آبادان را دارند، افزودند: “در طول چند سالی که با شهرداری آبادان بدون واسطه و حتی بدون قرارداد کار می‌کردیم احساس آرامش و تامین امنیت شغلی‌مان بیشتر بود اما اتفاقی که از ابتدای سال جاری با ورود پیمانکار برای ما افتاده باعث نگرانی ما شده است”.

تجمع کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری هویزه

به گزارش عصر ما خوزستان، امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، شماری از کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری هویزه در محوطه ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

تجمع این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه ‌و ۳ ماه حقوق معوقه آنها صورت گرفته است.

تجمع معلمان اهواز

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، گروهی از معلمان اهواز در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش استان خوزستان تجمع کردند.

معلمان حاضر در تجمع اظهار داشتند: “در شرایطی که کارمندان سایر وزارتخانه‌های دولتی، حقوق‌های مکفی دارند، چرا با رتبه‌بندی عادلانه و براساس قانون، مخالفت می‌شود”.

در عین حال، جمعی از بازنشستگان فرهنگی این استان که سال ۹۹ بازنشست شده‌اند، خواستار پرداخت هرچه سریعتر پاداش پایان خدمت خود شدند و اعلام کردند: “علیرغم وعده رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه کشور، هنوز پاداش‌ها پرداخت نشده؛ ما انتظار داشتیم معوقات خود را قبل از پایان مردادماه دریافت کنیم؛ حالا شهریور هم دارد به پایان می‌رسد و خبری از پرداخت نیست”.

این بازنشستگان اعلام کردند: “مسئولان باید روشنگری کنند که گره کار کجاست و معوقات ما در چه مرحله‌ای متوقف مانده است”.

تجمع کارنامه سبزها

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از کارنامه سبزها برای هشتمین روز متوالی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارنامه سبزها نفرات اول تا سوم پذیرفته شده آزمون استخدامی ماده ۲۸ هستند که به گفته این شهروندان آموزش و پرورش علیرغم کمبود نیروی شدید، از جذب آن‌ها سرباز زده و همچنان از نیروهای بازنشسته استفاده می کند.

تجمع مالباختگان صندوق امین

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از مالباختگان صندوق امین با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل استانداری خوزستان در اهواز، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این تجمع کنندگان خواستار رسیدگی مسئولان در جهت احقاق حقوق خود هستند.

تجمع معلمان شیراز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، شماری از معلمان شیراز در مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند.

این تجمع کنندگان دلیل تجمع خود را اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان عنوان کردند.

لازم به ذکر است؛ درحالیکه در سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش خبر از اجرای مرحله اول این طرح را داد و با تایید دولت اولین گام برداشته شد، این طرح پس از آن به دلیل آنچه که “فقدان ردیف بودجه” عنوان شده، بلاتکلیف مانده است.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *