معوقات مزدی و بیمه ای کارگران شهرداری هویزه و دماوند/ محیط بانان ۴ ماه است که حقوق نگرفته اند

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – کارگران شهرداری هویزه از عدم پرداخت ۳ ماه مطالبات مزدی و حق بیمه‌ خود خبر دادند. در خبری دیگر کارگران شهرداری دماوند از ابتدای سال تاکنون حقوق دریافت نکرده‌اند. همچنین نماینده مردم بهشهر در مجلس از عدم پرداخت ۴ ماه حقوق محیطبانان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران شهرداری هویزه از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

تعدادی از کارگران شهرداری هویزه از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند و گفتند: علاوه بر ۳ ماه حقوق معوقه، بخشی از مطالبات بیمه‌ای ما به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته کارگران، علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

این کارگران که در بخش‌های خدمات و فضای سبز کار می‌کنند، در ادامه گفتند: در شرایط سخت کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست. بیشتر همکاران، نمی‌توانند نیازهای ضروری خانواده‌هایمان را تامین کنند، انتظار داشتیم شهرداری هر ماه حداقل بخشی از مطالباتمان را بپردازد.

طبق اظهارات این کارگران؛ یکی از منابع درآمدی شهرداری از راه دریافت ارزش افزوده است که این مبلغ ناچیز کفاف حقوق کارگران را هم نمی‌دهد از همین رو شهرداری ناچار است از درآمد عوارض اخذ شده‌ی شهری استفاده کند که آنهم به درستی پرداخت نمی‌شود.

به گفته این کارگران؛ بخش دیگری از نگرانی آن‌ها گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در شهر هویزه و در بین کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری است.

آن‌ها در این‌باره گفتند: در این روزهای پرخطر، مسئولان شهری نسبت به رعایت اصول محافظتی کارگران شهرداری در برابر کرونا بیشتر توجه کنند.

معوقات مزدی کارگران شهرداری دماوند

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران شهرداری دماوند از ابتدای سال تاکنون حقوق دریافت نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار خدمات شهری شهرداری دماوند در اسفندماه سال گذشته و عدم عقد قرارداد جدید طی پنج ماه ابتدای سال جاری، حقوق و مزایای حدود ۱۴۰ نفر از کارگران پرداخت نشده است.

علی‌رغم اینکه عقد قرارداد جدید با پیمانکار تا اواخر مردادماه ۱۴۰۰ به طول انجامیده، اما نظر بر اینکه کار خدمات شهر دارای استمرار بوده، این فعالیت‌ها توسط کارگران با نظارت شهرداری در این مدت انجام شده است.

 پس از عقد قرارداد جدید با پیمانکار، باید معوقات پنج ماهه کارگران پرداخت شود و در این راستا، سرپرست شهرداری با ارسال لایحه‌ای به شورای شهر خواستار مجوزی برای پرداخت مبلغ این صورت‌ وضعیت به پیمانکار جدید شده است اما تاکنون حقوق‌های معوقه این کارگران پرداخت نشده است.

معوقات مزدی محیطبانان

به گزارش تابناک، نماینده مردم بهشهر در مجلس در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: عزیزانی شب و روز مشغول حفظ و حراست از جنگل‌ها هستند ولی قریب ۴ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

 غلامرضا شریعتی افزود: امروز همه دغدغه داریم که جنگل‌ها و محیط زیست را حفظ کنیم و عزیزانی شب و روز مشغول حفظ و حراست از جنگل‌ها هستند ولی قریب ۴ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند. استدعا داریم که دستور دهید مشکل این قشر حل شود.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *