افزایش نگرانی‌ها؛ محمد داوری از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز به مکان نامعلومی منتقل شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – محمد داوری، فعال مدنی زندانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز به مکان نامعلومی منتقل شد. آقای داوری روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریورماه از زندان عادل آباد شیراز خارج و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار کفالت در دادسرا، نخست به یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ و از آنجا به مکان نامعومی منتقل شده است. محمد داوری که تاکنون دوران محکومیت ۲ سال و ۹ ماهه خود را در زندان عادل آباد شیراز سپری می‌کرد، طی هفته‌های اخیر توسط نهادهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته و بازجویی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد داوری، فعال مدنی زندانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز به مکان نامعلومی منتقل شد.

آقای داوری روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریورماه از زندان عادل آباد شیراز خارج و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار کفالت در دادسرا، نخست به یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ و از آنجا به مکان نامعومی منتقل شده است. علیرغم تامین قرار کفالت، خانواده و وکیل مدافع آقای داوری از مصادیق اتهامات جدید و محل نگهداری وی اطلاعی ندارند، همین امر موجب افزایش نگرانی خانواده او شده است.

پیشتر ساعاتی پس از انتقال این فعال مدنی کارت تلفن وی نیز مسدود شده بود. به گفته یک منبع مطلع، صبح روز پنج‌شنبه ۱۸ شهریورماه، مسئولان زندان عادل آباد شیراز از صدور نامه انتقال محمد داوری به این بازداشتگاه خبر داده بودند.

در حالی که پیشتر مسئولان زندان به آقای داوری گفته بودند که در صورت مطالعه و دادن آزمون در خصوص کتاب‌های مرتصی مطهری و عبدالحمید دیالمه به صورت زودهنگام از زندان آزاد خواهد شد، این فعال مدنی در پی مخالفت با مطالعه کتاب‌های مرتضی مطهری از آزادی زودهنگام محروم شد.

محمد داوری پیشتر در تاریخ ۱۰ مهرماه ۹۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز (پلاک ۱۰۰) منتقل شد. پس از بازداشت منزل شخصی آقای داوری نیز مورد تفتیش ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفت و وسایل شخصی، کتاب‌ها و دستنوشته‌های وی ضبط شد. آقای داوری پس از چند مرحله بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تاریخ ۲۱ دی ۹۸ به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. او نهایتا در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

محمد داوری فروردین ۹۹ در مرحله بدوی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام” به ۷ سال و ۶ ماه حبس (به دلیل تکرار جرم، اشد به علاوه نصف) و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس و در مجموع به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

شهریورماه سال گذشته این محکومیت توسط شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان فارس به ۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری از بابت اتهام عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام برای وی قابل اجرا است.

محمد داوری در تاریخ ۲۶ آذرماه سال ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به بازداشتگاه مرکزی شیراز منتقل شد. وی مدتی بعد به بند سیاسی زندان عادل آباد شیراز انتقال یافت.

محمد داوری، متولد ۱۳۷۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مدرک کارشناسی عمران دانشگاه آزاد یاسوج و دانشجوی مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه گلستان شیراز است.

این فعال مدنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی را دارد. از این موارد می‌توان به بازداشت آقای داوری در جریان اعتراضات دیماه ۹۶ و پیش از آن در زمان درگذشت هاشمی رفسنجانی به دلیل پایین کشیدن بنر وی از سطح شهر یاسوج اشاره کرد.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *