دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد

[ad_1]

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز دوشنبه ۲۲ شهریورماه، شماری از مالباختگان صرافی کریپتولند، در مقابل دادسرای جرائم اقتصادی در تهران، جمعی از کارگران معدن زغال سنگ گلتون در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان زرند، تنی چند از کارنامه سبزها برای دهمین روز متوالی، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران و تعدادی از کارگران سد شفارود رضوانشهر در مقابل این شرکت، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزای هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، شماری از مالباختگان صرافی کریپتولند، در مقابل دادسرای جرائم اقتصادی در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

مالباختگان صرافی کریپتولند، خواهان رسیدگی به شکایات‌ و همچنین بازگراندن سرمایه‌های خود هستند.

تجمع کارگران معدن زغال سنگ گلتوت

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، شماری از کارگران معدن زغال سنگ گلتون در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان زرند تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه سومین روز از تجمع اعتراضی این کارگران بوده و در این اعتراض سه روزه کارگران معدن گلتوت فعالیت شغلی خود را محدود کرده بودند که با وعده مسئولان مبنی بر پیگیری مطالباتشان روز گذشته مجددا مشغول به کار شدند.

کارگران معدن زغال سنگ گلتون گفتند: به سبب حضور پیمانکار بخش خصوصی، آنها از دریافت همه مزایای قانونی کار بی‌بهره‌اند. در عین حال کارفرما به بهانه کمبود منابع مالی دستمزد کارگران را به صورت حداقلی بدون درنظر گرفتن اضافه کاری‌ها پرداخت می‌کند.

همچنین دلیل پرداخت حداقلی حق بیمه به تامین اجتماعی، همکارانی که به مرور مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان‌آور می‌شوند، بعد از بازنشستگی حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

این کارگران خواهان وصول مطالبات صنفی خود هستند. از قرار معلوم مسئولان فرمانداری شهرستان زرند به اتفاق کارفرمای معدن زغال سنگ گلتوت در روزهای آینده برای مورد رسیدگی به مطالبات کارگران تشکیل جلسه خواهند داد.

تجمع کارنامه سبزها در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از کارنامه سبزها برای دهمین روز متوالی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

همچنین شماری از این افراد نیز تحصن کرده و شب گذشته را در همان محل سپری کردند.

کارنامه سبزها نفرات اول تا سوم پذیرفته شده آزمون استخدامی ماده ۲۸ هستند که به گفته این شهروندان آموزش و پرورش علیرغم کمبود نیروی شدید، از جذب آن‌ها سرباز زده و همچنان از نیروهای بازنشسته استفاده می کند.

تجمع کارگران سد شفارود رضوانشهر

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، جمعی از کارگران سد شفارود رضوانشهر در مقابل این شرکت تجمع کردند.

بنابر گفته این کارگران مدیران و مسئولان شهرستان قرار بود حقوق معوقه ۳ ماه این کارگران را تا ۱۷ شهریور پرداخت کنند، ولی هنوز پرداخت نکرده اند.

بر اساس این گزارش، کارگران سد شفارود حدود ۶ ماه است که حقوق نگرفته اند.

[ad_2]

منبع اصلی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *